تهران ، خیابان آزادی
تهران ، خیابان آزادی
021-91034207

شاخص جهانی سفر مسلمانان 2022

شاخص جهانی سفر مسلمانان 2022

مسلمانان بخش مهم و رو به رشدی از بازار جهانی سفر و گردشگری هستند. جمعیتی حدود دو میلیارد نفر که 70 درصد آن را افراد زیر 40 سال تشکیل می‌دهد؛جمعیتی که بسیاری از مقاصد گردشگری در کشورهای مسلمان و حتی غیرمسلمان سعی دارند در جهت جذب آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.گزارش حاضر با عنوان شاخص جهانی سفر مسلمانان(2022) گزارشی تحلیلی است که به بررسی شاخص‌های مهم و قابل استفاده توسط مقاصد می‌پردازد.

این گزارش با دسته‌بندی که از تاثیرگذارترین و روبه رشدترین جمعیت مسلمان، یعنی نسل(Z)، نسل هزاره و زنان انجام داده است به تبین نیازها و خواسته‌هایی که این گروه‌ها به‌صورت خاص، و کلیت بازار مسلمان به‌صورت عام دارند پرداخته است.

از آنجا که تعداد گردشگران مسلمان در سال 2019ربیش از 160 میلیون نفر بوده است و تخمین زده می‌شود تا سال 2028 حجم بازار گردشگری مسلمانان به بیش از 225 میلیارد دلار برسد؛ لذا طراحی سیاست‌ها و برنامه‌هایی که بتواند به کسب سهم بیشتری از این بازار توسط ایران کمک کند، حائز توجه و اهمیت است.

اهمیت مطالعه این گزارش برای فعالان و سیاست‌گذاران حوزه گردشگری در کشور به این دلیل است که بیش از 90 درصد ورودی‌های گردشگری به کشور ما از کشورهای مسلمان است و از طرفی، تمام گردشگران داخلی هم مسلمان هستند؛ لذا آگاهی از ظرفیت‌های بازار و نیازهای مخاطبان مسلمان می‌تواند موجب حرکت صحیح و جهت‌گیری درست در توسعه گردشگری کشور و کسب‌و‌کارهای این حوزه گردد.

نکته دیگر اینکه براساس آمارهای سازمان جهانی جهانگردی(UNWTO) 4 نفر از هر 5 نفر ورودی به هر کشور از کشورهای همسایه و از حوزه منطقه‌ای آن کشور هستند. این نکته در مورد کشور ما هم صادق است و اهمیت آن زمانی است که اکثر همسایگان ما مسلمان هستند و لذا مطالعه این گزارش می‌تواند افق‌های جدیدی برای سیاست‌گذاران و صاحبان کسب‌و‌کارهای حوزه گردشگری بگشاید.

 

گزارش کامل

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *